viernes, 14 de abril de 2017

La Lleenda de la Islla de Samalandrán


«Ello foi una vegada, allá pel sieglu VI, un monxu y marín irlandés llamáu Samalandrán, en compañía de 14 monxos, decidió embarcase a la gueta de la islla’l paraísu terrenal. Dempués d'analayar demientres siete años pel Océanu Atlánticu, atoparon con una mar de tiniebles, desnortiaos, decidieron dexar el timón en manos de la voluntá divina y la nueche del sábadu Pascua, apaecieron nel llugar más maraviyosu que podáis imaxinar.  

Una pequeña islla metanes un estuariu apináu d’aves formoses, arrodiáu de grandes viesques y praderíes floríes, au celebraron la Pascua compartiendo unos panes alredor d'una fumaza. Dempués d'un tiempu, con gran pesar, tornaron a Irlanda.

Y cunta la lleenda, qu'esta islla llamada Samalandrán, tien el don d'apaecer y sumir. Unos dicen que cuando los monxos encendieron la foguera, la islla escomenzó a movese y somorguiós. Yera un pexe monstruosu llamáu "Jasconius", que dalgunos identifiquen con una escomunal ballena. Otros señalen, que se trataba d'una islla viaxera, un inmensu navíu de la natura capaz de salear al antoxu del marín irlandés.

Nun sabemos si'l monxu sigue peles mares enriba d'una ballena o d'esta enigmática islla que va al debalu, pero lo que sí sabemos, ye que la nueche de Pascua, al amechar les fumaces, escúchense campanes sonar nel llugar qu'enantes ocupaba la misteriosa Islla de Samalandrán. Festexando asina'l regresu del míticu marín irlandés a la islla del paraísu natural, pa compartir de nuevu los panes de Pascua, como símbolu de convivencia, pa celebrar la llegada de la lluminosa y allegre primavera»

Testu: Víctor Raúl Pintado Rey -Vitu- 
(Lleenda culta ellaborada a partir de les entrevistes y  les referencies  escrites de:  Milio  Mariño,  Alberto del  Río, José Manuel Feito, José Rodil Díaz y Rubén Arias).

Islla de Samaladrán



              Islla de Samalandrán




DANZA PRIMA DE LA MAR

Xuntemos les nueses manes
nuna nueche ensin final

baillemos mozos y moces
nesta danza de la mar.
Faigamos d’ello alcordanza
y del bon Samalandrán
suañando con otres islles
que nun sabe aú tarán.

Autor: Grupu Folk Balandrán
             Versión del C. P. Sabugo

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario